BluePink BluePink
XHost
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink.
Flester.ro

Stergerea unu obiect in Blender
Schimbarea modurilor
Diferentele dintre object mode si edit mode
Forme geometrice de baza

Stergerea unui obiect:
Pentru a sterge un obiect in blender,urmati urmatorii pasi :

  1. selectati obiectul pe care doriti sa il stergeti(se va face roz)
  2. apoi apasati tasta delete(del)
  3. Veti fi intrebat daca sa stergeti obiectul sau nu.Daca doriti sa il stergeti apasati enter
  4. stergerea unui obiect in blender

Schimbarea modurilor:
Schimbarea modului se face selectand meniul din dreapta meniului select.Acest meniu poate varia in functie de ce optiune selecteaza utilizatorul.
schimbarea modului in blender 2
Cum functioneaza tasta tab ?
Atunci cand este apasata tasta tab se va schimba din optiunea prezenta in edit mode sau invers
schimbarea modului in blender

Adaugarea obiectelor:
1 tineti pentru 2 secunde apasat click stanga sau dreapta .Va apare un meniu in genul imaginei de mai jos
meniu  blender pentru adaugarea unui obiect(tip)
2 Din meniul principal dati click pe add

In blender o sa aveti de-a face cu doua moduri: 1.object mode: pentru manevrarea intregului obiect
2.edit mode: este folosit pentru a modifica obiectul

Atunci cand adaugati un obiect nou el este adaugat in edit mode deci nu uitati sa iesiti din aces mod si sa intrati in object mode(cel mai usor mod de a iesi din acest mod este apasarea tastei tab)

Diferentele dintre object mode si edit mode

Object mode:(nu are prea multe detalii, este prezentat intr-o varianta simpla).
object mode
Edit mode:(Este presentat detaliat.Un punct se numeste vertex.Cu ajutorul acestuia se poate schimba forma unui obiect.)
edit mode

Plane:
Se adauga din meniul Add=>Mesh=>Plane.
Planul este facut din 4 vertecsi si patru margini.Nu are inaltime

planul

Cube: Un cub standard are 12 margini si 8 vertecsi.Acest obiect este tridimensional.
cube

Circle(cercul): se poate adauga folosindu-se urmatorii parametrii:
1 radius:raza
2 vertices : numarul de vertecsi(cu cat numarul de vertecsi este mai mare cu atat conturul este mai fin, insa incetineste calculatorul)
3 fil :daca este activat va umple cercul
circle

UVSphere :(sfera UVS) Daca setezi 6 segmente si 6 inele, privit de sus arata ca un hexagon. In lipsa lor(minim 3)aceasta devine un tub ascutita in parti
Segmentele sunt inrudite cu Meridianul de Est iar inelele(rings) cu paralele pamantului.Parametrii:segments,rings,radius sfera UVS

Cylinder:(cilindrul) .Parametrii:

  1. vertices : cu cat numarul de vertecsi este mai mare cu atat conturul este mai fin
  2. radius : afecteaza latimea
  3. deph: afecteaza inaltimea
  4. cap ends: cu cap sau fara cap
Cilindrul

Icosphere: Este compusa din triunghiuri.Poate lua forma de sfera.Parametrii:subdivision(cu cat nr de subdiviziuni este mai mare cu atat triunghiurile sunt mai mici,deci mai fine, insa timpul de calcul creste si el) si radius(raza/marimea)

Conul: Compus din:vertices(cu cat sunt mai multi vertecsi cu atat baza devine mai rotunda),radius(latime),depth(inaltime) si cap end(cu sau fara capete) Conul

Monkey Genereaza automat un cap de maimuta maimuta